De voordelen van contentmarketing

De voordelen van content marketing

Contentmarketing is ontzettend belangrijk omdat het antwoorden geeft op de vragen van jouw doelgroep. Kun jij deze vragen efficiënt en effectief beantwoorden? Dan zal jij waardevolle klanten binnenhalen. Door contentmarketing bouw je vertrouwen op, blijf je in beeld en heb je de mogelijkheid om een breder publiek te bereiken. We zetten de belangrijkste voordelen van contentmarketing op een rijtje.

  • Zichtbaarheid

Als bedrijf, onderneming of merk wil je gezien worden. Hoe meer je gezien wordt, hoe meer bekendheid je genereert. Contentmarketing is de sleutel tot succes. Je trekt meer aandacht, je wordt bekender en meer mensen zullen jou gaan vinden!

  • Jij bent de expert op jouw vakgebied

Doordat jouw doelgroep jouw merk of bedrijf steeds vaker tegenkomt, bouw je autoriteit op. Door het bieden van kwalitatieve content, weet men dat ze bij jou terecht kunnen. En wanneer ze jou beschouwen als een expert op jouw vakgebied, zullen ze veel sneller geneigd zijn om jouw product of dienst af te nemen. Jij bent namelijk diegene die hun vragen kan beantwoorden!

  • Je creëert een band met jouw doelgroep

Door jouw doelgroep op gestructureerde wijze te voorzien van nieuwe content, bouw je een band op. Je kunt veelgestelde vragen beantwoorden, maar ook jouw nieuwe product lanceren. Belangrijk hierbij is dat je aansluit op waar jouw doelgroep naar op zoek is. Sluit jouw content aan op de behoeften van jouw doelgroep, dan zal dit leiden tot meer klanten!

  • Waardevolle content zorgt voor een sneeuwbaleffect

Wanneer iemand jouw content waardevol, nuttig, handig of interessant vindt, is de kans groot dat jouw content gedeeld gaat worden op social media of andere online pagina’s. Hierdoor wordt jouw ‘sneeuwbal’ steeds groter, waardoor je nog meer zichtbaarheid genereert – zonder daar zelf veel voor te hoeven doen. Waardevolle blogs over een specifiek onderwerp zijn hier een goed voorbeeld van.

  • Hogere conversie

Jouw content heeft invloed op jouw conversie. Als potentiële klanten zich vooraf goed kunnen inlezen, is de kans groter dat ze ook daadwerkelijk jouw product of dienst afnemen. De waardevolle content zorgt ervoor dat je contact krijgt met jouw doelgroep en hun informeert over waar ze naar op zoek. Zien ze jouw als expert? Dan is de kans groot dat ze met jou in zee willen gaan.  

Wees de beste boer op alle akkers in de omgeving

Als contentmarketeer ben je eigenlijk een soort boer die op alle akkers in de omgeving zijn gewassen gaat zaaien. Door op al die akkers – de verschillende social media platforms – jouw zaadjes – jouw waardevolle content – te planten, zal iedereen jouw gewassen zien groeien. En iedereen zal denken: hé, hier staan die gewassen ook al! Die moet ik hebben! Door jouw inspanningen, zorg je voor een enorm groot bereik. Op de langere termijn zal dit zich uiten in meer klanten.

Contentmarketing zorgt voor zichtbaarheid en een betere relatie met jouw doelgroep. Men wordt fan van jouw aanbod! Dat is toch wat jij wilt? Waar wacht je nog op? Start vandaag nog!

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *